Medewerker fastservice

  • Niveau 2
  • BOL
  • 2 jaar

Ben jij een echte allrounder in het horecabedrijf? Bij deze opleiding leer je hoe je eenvoudige gerechten bereidt, eventueel inpakt en meegeeft aan de gasten. Als medewerker fastservice geef je gasten de juiste informatie over gerechten en dranken, gaat in op hun wensen en rekent met ze af. Na je diploma ben jij inzetbaar bij fast- en zelfservicebedrijven, personeelsrestaurants, ziekenhuizen of het ontbijtrestaurant in een hotel.

Waar wacht je op?

Kom kennismaken

Dit ben jij

Zeker weten doe je het natuurlijk pas als je bij ons op school zit. Maar wij denken dat deze opleiding echt iets voor jou is als dit is wie jij bent. 

  • Je bent een doener 
  • Je wil iets doen in de horeca 
  • Je wil iets met mensen doen 
  • Je hebt niet snel stress  
  • Je bent flexibel  

Ook belangrijk. Om met deze opleiding bij De Rooi Pannen te starten vragen we dat je een van deze diploma's of overgangsbewijzen op zak hebt: 

  • Vmbo-diploma (basis) 
  • Mbo-diploma (niveau 1, entreediploma) 

Dit ga je leren

Tijdens de opleiding Medewerker fastservice leer je voedingsleer en warenkennis. Je leert hoe je kwaliteit kunt herkennen en verbeteren. Ook leer je gastvriendelijk te zijn. Foodconcepten en bedrijfsformules komen voorbij. Natuurlijk leer je ook met verschillende apparaten te werken.

Vakken

Je krijgt een mooie mix van theorie en praktijk in beroepsgerichte en algemene vakken. Dat ziet er zo uit: 

  • Praktijk koken en gastvrijheid
  • Rekenen 
  • Nederlands 
  • Engels 
  • Burgerschap 

Keuzevakken

Jij bepaalt zelf voor een deel hoe je opleiding eruitziet. Met deze keuzevakken kun jij je opleiding verdiepen en verbreden. 

  • Solliciteren

Zo echt kan leren zijn

65% theorie / 35% praktijk 

Bij ons is leren niet net echt, maar écht echt. Alles wat je leert, pas je zo direct toe in de praktijk. Op onze campus in Tilburg vind je een hotel en meerdere keukens en restaurants. Hier verwelkom jij echte gasten die een hapje komen eten of overnachten in één van onze moderne hotelkamers. 

Naast de theorie- en praktijklessen op school, ga je ook op stage bij een erkend leerbedrijf.

Dit ga je na je opleiding doen

Met een diploma Medewerker fastservice ligt de wereld aan je voeten. Check hier wat jij na je opleiding kan doen. 

 

Aan het werk 

Met jouw diploma kan je gaan werken bij een fastfoodrestaurant, lunchroom, bedrijfskantine, cafetaria, ijssalon, tearoom of pizza-afhaalbedrijf. 

Verder leren 

Met deze opleiding kun je doorstromen naar een niveau 3-opleiding.

Dit moet je nog meer weten

Je weet nu al een hoop over deze mbo-opleiding, maar dit is ook nog goed om te weten. 

Zit je toch nog met vragen? Dikke kans dat je het antwoord terugvindt bij de veelgestelde vragen

Kosteloos onderwijs

Echt waar! De Rooi Pannen is er voor iedereen. Daarom betaal je bij ons geen schoolkosten voor bijvoorbeeld boeken, laptop en excursies. Alleen spullen die jouw eigendom worden – zoals werkkleding – betaal je zelf. Zo geven wij iedereen de kans op onderwijs dat bij jou past. Meer over geldzaken lees je in de veelgestelde vragen.

Persoonlijke begeleiding

Wij zijn er voor iedereen en kennen iedereen persoonlijk. Want bij De Rooi Pannen hebben we oog voor elkaar. Jouw eerste aanspreekpunt? Dat is je mentor. En als het nodig is, stuurt deze je door naar een decaan of zorgcoördinator. In een veilige, respectvolle en prettige omgeving staan wij voor je klaar, zodat jij kunt laten zien wat je in je mars hebt. En met de aandacht, structuur en betrokkenheid die je in ons praktijkgericht onderwijs vindt, kom je daar heel ver mee.

Opleiding op maat

Zijn er voor jou redenen waardoor je een onderdeel van deze opleiding niet binnen de vastgestelde tijd kan afronden? Dan kijken we samen met jou naar een oplossing op maat.

Neem contact op

Natuurlijk kun je met je vragen ook terecht bij onze decaan. Je vindt hieronder wie het aanspreekpunt voor deze opleiding is en hoe je contact kunt opnemen. Of bekijk de algemene contactgegevens van De Rooi Pannen.

Of heb je misschien nog vragen? Neem dan contact met ons op.